“Ο ταπεινός, ο ξεπεσμένος , ο εξόριστος ο πένης, ο ξένος είναι κάθε στιγμή εδώ. Έξω από μας, σαν μετανάστης είτε σαν εξόριστος μέσα στην ίδια του την πατρίδα ή μέσα στο δέρμα του. Μέσα μας, γιατί το καλύτερο κομμάτι μας μένει τις πιο πολλές φορές έγκλειστο, φιμωμένο απωθημένο αφήνοντάς μας να σερνόμαστε στην μιζέρια που ονομάζουμε «κανονική ζωή». Σ’ αυτόν τον ξεπεσμένο, θα διαλέξει να δωρίσει ο σαλεπιτζής το πρώτο του ζεστό σαλέπ. Ρόφημα που ξυπνά τον έρωτα και την ανάμνηση, που κρύβει την ερωτική πανουργία της σ- αλεπ-ούς και που ανοίγει τον δρόμο ΕΙΣ (Χ)-αλέπι, προς την χώρα των μαγικών αντικατοπτρισμών που είναι πιο αληθινοί από την πραγματικότητά μας. Ο δερβίσης δεν θα φανεί αγνώμων. Θα προσφέρει σαν αντίδωρο την μουσική του νέι που όμως οι ταβερνόβιοι δεν θα καταλάβουν, γιατί, μας λέει ο δερβίσης- Παπαδιαμάντης αυτοί ικανοποιούνται με τις απομιμήσεις, ενώ εκείνος τους παίζει «τον όντως αμανέν» την μελωδία του θανάτου και του έρωτα που είναι τόσο αληθινή, ώστε σττα αγύμναστα αυτιά μας να φαντάζει ψεύτικη. Μια χορευτική φιγούρα στροβιλίζεται, συνομιλεί με το έναστρο στερέωμα. Το σκοινί που χωρίζει τους τελεστές από το κοινό πέφτει. Ακούγονται οι φωνές των ξένων που είναι οι δικές μας. Θα δεχτούμε να τις ακούσουμε;”

ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟΥ και συνεργάτες
CALLIOPI RIGOPOULOU and colleagues (GR)

Performers: Victoria Alika, Pavlos Pantazopoulos, Fani Kanakaki, Eliza Sorogka, Archontoula Varvaki, Georgia Lymberopoulou, Gely Mademli

Calliope Rigopoulou is Professor of Communication and Media Studies at the University of Athens. Her main research interests are ancient and contemporary mythology, modernity and ideology. She has published widely. She is the author of the book Το Σώμα. Ικεσία και Απειλή (Αθήνα 2003).

ΠΗΓΗ: LECTURE PERFORMANCE: Dervish in Decline

Advertisements